poniedziałek, 14 listopada 2016

LBA #2


Ponieważ z powodu podróży mam ostatnio przestój w notatkach, dzisiaj chciałabym odpowiedzieć na kolejną porcję pytań, zadanych mi przez Vampireheart w ramach LBA. Szczerze mówiąc, nie wiedziałam, że nominacje krążą okrągły rok. Myślałam, że to jakaś sezonowa zabawa. W każdym razie - dziękuję za nominację, :))



1. Co zmieniłbyś/zmieniłabyś w swojej ulubionej książce, gdybyś stał się jej głównym bohaterem?
Poświęciłabym więcej czasu antenowego mojemu ulubionemu antagoniście. Miał go zdecydowanie za mało.
2. Jaką postacią historyczną chciałbyś/chciałabyś stać się na jeden dzień?
To bardzo ciekawe pytanie, ale ze względu na to, że bardzo lubię historię Anglii, być może wybrałabym którąś z królowych. Myślę, że Wiktoria Hanowerska by się nadała, miała naprawdę ciekawe życie, nie umarła przedwcześnie z powodu zamachu stanu i była szczęśliwą mężatką,  co było wtedy dość niespotykane. Zostałabym jednak przy swoim wyglądzie. :)

3. Do jakiego okresu chciałbyś/chciałabyś przenieść się w czasie?
Ciągnie mnie do średniowiecza, chociaż kobiety miały wtedy przechlapane.
4. Jak wygląda Twój wymarzony świat?
Zawsze marzyło mi się żyć w jakiejś fajnej scenerii z książek fantasy. Takie Rivendell byłoby idealne.
5. Jaki jest najdziwniejszy film, który oglądałeś/oglądałaś?
Jeśli chodzi o filmy, to wybieram je dość skrupulatnie, głównie filmy akcji, więc raczej nie mam w tym temacie za wiele do powiedzenia.
6. Czy przejąłeś/przejęłaś pewne zachowania od bohaterów książek?
Z tego co wiem, to mi się nie zdarza. :)
7. Z jakim pisarzem umówiłbyś/umówiłabyś się na kawę (lub mocniejszy trunek)?
Stephanie Meyer. Upiłabym ją i wymusiła na piśmie, by więcej już nic nie pisała.
8. Czy książki obudziły w Tobie jakieś nowe zainteresowania?
Powieści historyczne zainteresowały mnie samą historią, za którą wcześniej nie przepadałam. Ania z Zielonego Wzgórza była natomiast wspaniałą motywacją do rozwijania własnej wyobraźni i kreatywności, co u mnie skończyło się pisaniem do szuflady. :)
9. Jakie jest najbardziej ekstremalne miejsce, w którym zdarzyło Ci się czytać?
Nigdy nie czytałam wisząc nad przepaścią ani będąc pod ostrzałem, ale zdarzało mi się czytać w pierwszej ławce (życie na krawędzi).
10. Jakiego muzyka wepchnąłbyś/wepchnęłabyś do literackiego świata, aby książka była ciekawsza?
Brendon Urie, ten człowiek jest genialny.
11. Czy masz na swojej półce książę, której obecności tam się wstydzisz?
Kupuję tylko sprawdzone pozycje, więc jestem dumna ze swojej mini kolekcji.



A teraz moje pytania do nominowanych:

1. Wyobraź sobie, że na półce możesz pozostawić tylko trzy książki. Które pozycje by to były?
2. Ile godzin czytałeś książkę jednym ciągiem?
3. Czy natknąłeś się kiedyś na jakąś powieść, której nie mogłeś skończyć, ponieważ znienawidziłeś głównego bohatera?
4. Czy na pytanie: Co teraz czytasz? zdarzyło ci się zawahać, ponieważ zawstydziłeś się swojego wyboru?
5. Czy istnieje jakaś powieść/seria, którą uwielbiasz, jednak nie spodobało ci się jej zakończenie?
6.  Gdybyś mógł wybrać bohaterów z jednej książki i „wrzucić” ich świata wykreowanego w innej, to kogo byś wybrał i gdzie umieścił?
7. Czy czytałeś jakiś poradnik, który polecasz?
8. Czy twój ulubiony pisarz napisał kiedyś książkę, która w ogóle nie przypadła ci do gustu?
9. Jakie magiczne zwierzę ze świata fantasy chciałbyś mieć w swoim domu?
10. Jaka jest twoja najcenniejsza książkowa lub okołoksiążkowa zdobycz?
11. Czy zdarza ci się kupować książki używane bądź wypożyczać z biblioteki?

Nominuję:


Czekam na wasze odpowiedzi. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz