sobota, 19 sierpnia 2017

Lista do odhaczenia: Znani autorzy, których książki chciałabym przeczytać


Na pewno znasz to uczucie, kiedy słyszysz tytuł popularnej książki lub nazwisko znanego pisarza i zastanawiasz się, czy jesteś jedyną osobą na ziemi, która nie może wtrącić się do dyskusji. Ciężko jest być na bieżąco z nowościami, nie wspominając nawet o klasykach. Stąd dzisiejszy post, ponieważ postanowiłam zrobić listę pisarzy, których dobrze znam i mam mgliste pojęcie o ich twórczości, jednak nigdy nie zapoznałam się z żadną z ich książek.


John Irving

   


Irving jest poczytnym amerykańskim pisarzem i scenarzystą, jednak nigdy nie miałam okazji zapoznać się z jego twórczością. „Świat według Garpa” czy „Hotel New Hampshire” to powieści, które chodzą za mną już od jakiegoś czasu. W ogóle Irving może poszczycić się całkiem pokaźną ilością tytułów, dlatego to bardzo dziwne, że nigdy nie miałam w ręku jego książki. Z tego co się orientuję, nie widziałam też żadnej z ekranizacji.

John Flanagan

   


Kolejne popularne nazwisko na liście, tym razem należące do pana z Australii. Chciałabym zapoznać się z jego serią Zwiadowcy, jednak przeraża mnie trochę ilość części wchodząca w skład tej serii. Mimo wszystko chciałabym poznać historię Willa, którego przygody zostały zainspirowane bajkami opowiadanymi przez Flanagana na dobranoc jego synowi. 

Oscar Wild


Modernistyczny esteta z Irlandii, którego grób na Cimetière du Père-Lachaise w Paryżu miałam możliwość odwiedzić dwukrotnie. Poeta znany jest ze swojego burzliwego i obfitującego w atrakcje życiorysu. Chętnie przeczytałabym Portret Doriana Graya.

Agatha Christie

   


Nieżyjąca już angielska królowa powieści kryminalnych. Tutaj muszę przyznać, że miałam okazję czytać jedną jej powieść, jednak było to bardzo dawno. Patrząc na to, że Christie wydała ponad 90 książek i sztuk teatralnych, jedna mała powieść to kropla w morzu. Najchętniej zaczęłabym od książek z Herkulesem Poirotem, na przykład Morderstwo w Orient Expressie czy 4.50 z Paddington z panną Marple. 

John Grisham

   


John Grisham to - z tego co słyszałam - amerykański mistrz thrillerów i kryminałów prawniczych. Raport pelikana czy Firma to tytuły, które słyszałam wielokrotnie. Jedyne kryminały mocno związane ze światem prawa, które czytałam, to na pewno te, które wyszły spod pióra rodzimego Remigiusza Mroza.

Lew Tołstoj




Rosyjski powieściopisarz, autor takich klasyków jak Wojna i pokój, czy Anna Karenina. Te dwa dzieła stoją wysoko na moim TBR.

Tess Gerritsen

   


Amerykańska pisarka i (były) lekarz internista w jednym. Spod jej pióra wychodzą genialne thrillery medyczne. Nazwisko pisarki znam dzięki serialowi Rizzoli&Isles i właśnie po ten cykl książkowy najchętniej sięgnęłabym w pierwszej kolejności.  

Na koniec przygotowałam sobie listę - osobiste bezterminowe mini wyzwanie. Zobaczymy ile czasu zajmie mi przeczytanie choć jednej książki każdego z autorów!


A wy, których autorów znacie? Jakie ich książki mi polecacie? Piszcie w komentarzach!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz