środa, 10 sierpnia 2016

Premiery książek na które czekam





Zapraszam na przegląd!





"Harry Potter i Przeklęte Dziecko" - John Tiffany, Jack Thorne
                    

Data premiery w Polsce: 22 październik 2016

Książka niestety swoją polską premierę będzie miała dopiero w październiku, jednak angielska wersja już do mnie jedzie! Książkę zamówiłam dzień lub dwa po jej oficjalnej premierze; niestety wydawnictwo miało tyle zamówień, że zwyczajowe 2-3 dni zamieniły się
w „przyjdzie, jak będzie”. Jednak można powiedzieć, że czekam na premierę, ponieważ chciałabym ją również mieć w języku polskim.
Mam wiele obaw związanych z lekturą tej pozycji. Po pierwsze, pamiętam jak po ogłoszeniu jej wydania sama Rowling mówiła, że to NIE JEST 8 część przygód Pottera, jednak na stronie empiku dumnie reklamują „tom 8”. Po drugie jest to scenariusz – a jak wiemy takie dzieła bardzo specyficznie się czyta. Wyobraźnia musi działać na najwyższych obrotach. Kolejnej rzeczy jakiej się obawiam to fakt, że jak się do niej dopadnę, to przeczytam ją za jednym posiedzeniem, a jednak chciałabym – patrząc na to, że nie jest to powieść – czytać ją na tyle powoli, by jednak zdążyć poczuć i wyobrazić sobie to, co nie zostało zapisane. Słyszałam, że czytelnicy mieli mieszane uczucia...




„Empire of Storms” - Sarah J. Maas

cykl Szklany Tron, tom 5



Data premiery: 6 wrzesień

Chyba najbardziej wyczekiwana przeze mnie książka. Poprzednie tomy pochłonęłam nocami ciemnymi wczesną wiosną i bardzo mi się podobała historia nastoletniej zabójczyni. Nie będę tu oczywiście zdradzać za dużo, ponieważ nie jestem pewna ile tomów zostało już przetłumaczonych na język polski, jednak wiem, że nie tylko ja czekałam niespokojnie na ogłoszenie tytułu, okładki i daty wydania piątej części przygód Cealeny. Najwięcej zabawy miałam, gdy na Tumblr mogłam przeczytać wszelkie możliwe interpretacje znaczenia tytułu – niektóre były niesamowicie nierealistyczne, a niektóre wydawały się tak prawdziwe, że wielu poczuje mały zawód, gdy prawda okaże się inna. W każdym razie czy ktoś jeszcze jest na bieżąco z historią Cealeny? Pisać koniecznie w jakim teamie jesteście!


Three Sisters, Three Queens " Philippa Gregory

cykl Tudorowski





Data premiery: 9 sierpień
Premiera tej książki miała miejsce wczoraj, więc spóźniłam się trochę z tym postem, niemniej jednak mam nadzieję, że już niedługo będę mogła ją przeczytać. Po prostu uwielbiam książki Philippy, potrafi tworzyć piękne historie o silnych kobietach żyjących w czasach Tudorów; w czasach cudownych balów i groźnych intryg, gdzie kobieta musiała nauczyć się przeżyć w świecie rządzonym przez mężczyzn. Jej pierwszą książką jaką przeczytałam miała tytuł „Kochanice króla”. Na jej podstawie powstał również dość znany film, a w oparciu o „The white queen” nakręcono przepiękny miniserial BBC o tym samym tytule, który serdecznie polecam. Mam nadzieję, że już niedługo wejdę w posiadanie tej perełki! Czy są tu jacyś fani Philippy Gregory?


Szóstka wron - Leigh Bardugo
cykl Szóstka Wron, tom 1


Data premiery w Polsce: 28 września 2016

Sześcioro niebezpiecznych wyrzutków.
Jeden niewykonalny skok. 
Przestępczy geniusz Kaz Brekker otrzymuje ofertę wzbogacenia się ponad wszelkie wyobrażenie – wystarczy w tym celu wykonać zadanie, która z pozoru wydaje się niewykonalne: 
włamać się do niesławnego Lodowego Dworu (niezdobytej wojskowej twierdzy)uwolnić zakładnika (a ten może rozpętać magiczne piekło, które pochłonie cały świat)przeżyć dostatecznie długo, żeby odebrać nagrodę (i ją wydać)
Kaz potrzebuje ludzi wystarczająco zdesperowanych, żeby wraz z nim podjęli się tej samobójczej misji, oraz dostatecznie niebezpiecznych, żeby ją wypełnili. Wie, gdzie ich szukać. Szóstka najbardziej niebezpiecznych wyrzutków w mieście – razem mogą być nie do zatrzymania. O ile wcześniej nie pozabijają się nawzajem."



O książce czytałam bardzo dużo na zagranicznych portalach, jednak postanowiłam poczekać do polskiej premiery i przeczytać ją w języku polskim. Książka jest pierwszym tomem cyklu i zebrała wiele pozytywnych opinii na GoodReads


A wy, na które książki czekacie?

10 komentarzy:

  1. Na co ja czekam? Na pewno nie na kontynuacje cholernie irytującego (dla mnie oczywiście) "Szklnadego Tronu" ;P Pottera może kiedyś z nostalgii przeczytam, ale nie śpieszy mi się. W sumie... nie mam raczej listy książek, które dopiero co wychodzą i które bardzo chce przeczytać. Co mi w ręce wpadnie to czytam i tyle :D
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie za to bardziej irytowala jej druga seria, chociaż drugi tom był troszkę lepszy ;)

      Usuń
  2. Mój brat czeka na Harrego. :D "Muszę mieć tą książkę!!!"

    OdpowiedzUsuń
  3. Również czekam na Empire of Storms. Mam nadzieję, że dorówna chociaż poziomem 4 tomowi bo 3 jak dotąd był dla mnie najgorszy.
    TeamDorian
    Pozdrawiam :)
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam je tak szybko jeden za drugim, że już nawet nie pamiętam w którym co się działo. Team Dorian? No proszę! Najczęściej spotykam się z wielbiciel(k)ami Rowana, ewentualnie Chaola... ;)

      Usuń
  4. również czekam na dwie pierwsze książki, chociaż co do Harry'ego mam mieszane uczucia i nie chcę się rozczarować. pozdrawiam :)
    wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, niestety. Ja cały czas marzę o tym, żeby Rowling napisała prequel i skupiła się na Huncwotach. Wtedy byłabym pewna, że się nie zawiodę. :)

      Usuń
  5. Czekałabym na Harrego ale czytałam tylko pierwszą część książki i to tak dawno że nic nie pamiętam a filmów też zbyt nie oglądałam przynajmniej całych :D

    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli szukasz fajnej wakacyjnej lektury, to polecam. ;)

      Usuń